KVV staat voor Koninklijke Vlaamse Voetbalbond en is opgericht in 1907 als toenmalig Aartsbisschoppelijk Sportverbond.
Bij velen nog bekend als de Koninklijke Katholieke Sportverbond (KKVS), veranderde de federatie zijn naam in 1998 in Koninklijke Vlaamse Voetbalbond.

KVV is een door Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap (BLOSO) erkende en gesubsidieerde recreatieve Vlaamse Sportfederatie.
Hierdoor worden al haar zes voltijdse personeelsleden en de werking gedeeltelijk gesubsidieerd.

“KVV wil in Vlaanderen de recreatieve en niet-professionele competitieve voetbalsport op een kwalitatieve manier aanbieden en zo speelgelegenheid creëren voor iedereen die spe(e)lplezier en fairplay hoog in het vaandel draagt”

Dit is de huidige missie van de Koninklijke Vlaamse Voetbalbond. Een missie die onze federatie bestaansreden geeft en moet geven voor de toekomst.
Het is een doelstelling waar we zoveel mogelijk naar toe moeten werken.

"Iedereen die graag voetbalt, moet bij KVV kunnen voetballen, zowel op competitief als recreatief vlak, ongeacht de sporttechnische kwaliteiten, ras, kleur of geslacht. Elke wedstrijd, tornooi of ontmoeting willen we in de aangenaamste omstandigheden laten plaatsvinden, waarbij plezier en fair play hoogtij vieren. 
Competitie vind je overal, recreatief voetbal waar spel, speelplezier, fair play en leren centraal staan daarentegen bijna niet."

Bij KVV staan fair play, onbezoldigdheid en laagdrempeligheid centraal. Nergens zo goedkoop kan je recreatief voetballen als bij KVV!

KVV is momenteel werkzaam in vier regio’s (Antwerpen, Limburg, Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant), en is met zijn 27.000 leden verspreid over 665 voetbalclubs de grootste recreatieve voetbalfederatie van Vlaanderen.

Bekijk hier het aanbod van KVV

KVV diende in 2012 een nieuwe beleidsplan in voor de komende vier jaar (2013-2016).
In dit beleidsplan worden heel wat uitdagingen voor de toekomst geformuleerd, gaande van trainersopleiding, clubondersteuning, uitgebreide informatisering, verhoging naamsbekendheid, uitwerking marketingplan en formules, uitbreiding van de leden in de verschillende provincies en nog veel meer.